Hogere kaderleden en bedrijfsleiders: een belangrijke, maar moeilijk te bereiken doelgroep. De kaderledenstudie 2008-2009 richt zich binnen de bedrijven tot de échte decisionmakers. Volgens de jongste metingen van de kaderledenstudie blijkt dat alle kranten samen op een gemiddelde dag maar liefst 77,1% bereik behalen op deze doelgroep. De Corelio Newsbrands * behalen in deze editie een ijzersterke score. Maar liefst 55,7% van de Belgische kaderleden wordt bereikt via de Corelio Newsbrands. (*Het weekbereik van de kranten, magazines en nieuwssites van De Standaard, Het Nieuwsblad en Les Editions de l’Avenir)
Een immens bereik van 71,4% op kaderleden dankzij de Corelio Newsbrands
De cijfers bewijzen dat de Corelio titels de media bij uitstek zijn om kaderleden te bereiken. De Corelio Newsbrands behalen in het noorden een absolute topscore van 71,4% bereik op hogere kaderleden en bedrijfsleiders. Als we de Corelio Newsbrands over gans België evalueren, blijkt dat de Corelio Newsbrands meer dan 1 op de 2 kaderleden bereikt (55,7%).
De Newsbrands garanderen een hoger bereik en hogere respons. Zo blijkt overduidelijk uit de recente cijfers van de kaderledenstudie. De Standaard krant haalt op een gemiddelde dag een bereik van 23,1% op Nederlandstalige kaderleden. Als we het bereik van De Standaard krant en De Standaard Magazine samen nemen, komt dit op een bereik van 35%. De Newsbrand De Standaard (de mix van De Standaard krant + De Standaard Magazine + Standaard.be) behaalt op een gemiddelde week een topbereik van maar liefst 50,7% bij de Nederlandstalige kaderleden! Ook Het Nieuwsblad bewijst dat de mix tussen onze verschillende mediakanalen werkt. Het Nieuwsblad heeft een bereik van 19,8% op Nederlandstalige kaderleden. Als we het bereik van Het Nieuwsblad krant en Het Nieuwsblad Magazine samen nemen, komt dit op een bereik van 26,9%. De Newsbrand Het Nieuwsblad (Het Nieuwsblad krant + Het Nieuwsblad Magazine + Nieuwsblad.be) behaalt op een gemiddelde week een bereik van maar liefst 39,7%
Marktleiderspositie voor de kranten De Standaard en Het Nieuwsblad samen
De kaderledenstudie geeft aan dat De Standaard op een gemiddelde dag gelezen wordt door 29.500 hogere kaderleden en bedrijfsleiders (23,1% op Nederlandstaligen). Dat is alvast een mooie score in vergelijking met De Morgen die een bereik haalt van 19.500 kaderleden (15%). Het Nieuwsblad behaalt ook een voortreffelijk resultaat met een bereik van 24.700 kaderleden (19,8% op Nederlandstaligen) en doet hiermee beter dan Het Laatste Nieuws op deze unieke doelgroep. De 2 sterke krantentitels samen, De Standaard en het Nieuwsblad bevestigen hiermee hun marktleiderspositie bij de Nederlandstalige kaderleden (39,1%).
Ook De Standaard Online en Nieuwsblad.be behalen een ijzersterk resultaat
Naast de sterke krantentitels, hebben de nieuwssites De Standaard Online en Nieuwsblad.be ook topscores behaald. De Standaard Online en Nieuwsblad.be behalen samen een bereik van 45.400 Nederlandstalige kaderleden (39,7%). De nieuwssites van De Morgen, Het Laatste Nieuws en 7sur7 halen een bereik van 31.500 bij de Nederlandstaligen (27,6%). De Tijd.be bereikt 38,1% op de doelgroep Nederlandstalige kaderleden (gebaseerd op cijfers op weekniveau)
De Standaard Magazine en Het Nieuwsblad Magazine zijn marktleider
De Standaard Magazine en Het Nieuwsblad Magazine behalen topscores bij de Nederlandstalige kaderleden doelgroep. De Standaard Magazine steekt er met een bereik van 26,7% met kop en schouders bovenuit. De Morgen Magazine behaalt een score van 17,9%. Sabato Noord + Zuid bereikt bij de Nederlandstaligen 16% en blijft hiermee ook achter op Het Nieuwsblad Magazine dat 17,5% van de kaderleden bereikt.
"We zijn verheugd met deze sterke Corelio cijfers uit de kaderledenstudie. Een bereik van meer dan 1 op 2 Belgische kaderleden dankzij de Corelio Newsbrands is een topresultaat. Zowel bij de papieren krant als bij de nieuwssites en de krantenmagazines nemen we een leiderspositie in. Voor ons is dat het bewijs dat we elke dag opnieuw kwaliteitscontent brengen. Bovendien bevestigt de kaderledenstudie ook het succes van de Newsbrands: met unieke mixen van nationale kranten, nieuwssites en magazines verhogen we duidelijk de ROI voor de adverteerder." verklaart Hans De Rore, corporate director advertising Corelio.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten