Hogere kaderleden en bedrijfsleiders: een belangrijke, maar moeilijk te  bereiken doelgroep. De kaderledenstudie 2008-2009 richt zich binnen de bedrijven  tot de échte decisionmakers. Volgens de jongste metingen van de kaderledenstudie  blijkt dat alle kranten samen op een gemiddelde dag maar liefst 77,1% bereik  behalen op deze doelgroep. De Corelio Newsbrands * behalen in deze editie een  ijzersterke score. Maar liefst 55,7% van de Belgische kaderleden wordt bereikt  via de Corelio Newsbrands. (*Het weekbereik van de kranten, magazines en  nieuwssites van De Standaard, Het Nieuwsblad en Les Editions de l’Avenir)  
Een immens bereik van 71,4% op kaderleden dankzij de Corelio Newsbrands
De  cijfers bewijzen dat de Corelio titels de media bij uitstek zijn om kaderleden  te bereiken. De Corelio Newsbrands behalen in het noorden een absolute topscore  van 71,4% bereik op hogere kaderleden en bedrijfsleiders. Als we de Corelio  Newsbrands over gans België evalueren, blijkt dat de Corelio Newsbrands meer dan  1 op de 2 kaderleden bereikt (55,7%).
De Newsbrands garanderen een hoger  bereik en hogere respons. Zo blijkt overduidelijk uit de recente cijfers van de  kaderledenstudie. De Standaard krant haalt op een gemiddelde dag een bereik van  23,1% op Nederlandstalige kaderleden. Als we het bereik van De Standaard krant  en De Standaard Magazine samen nemen, komt dit op een bereik van 35%. De  Newsbrand De Standaard (de mix van De Standaard krant + De Standaard Magazine +  Standaard.be) behaalt op een gemiddelde week een topbereik van maar liefst 50,7%  bij de Nederlandstalige kaderleden! Ook Het Nieuwsblad bewijst dat de mix tussen  onze verschillende mediakanalen werkt. Het Nieuwsblad heeft een bereik van 19,8%  op Nederlandstalige kaderleden. Als we het bereik van Het Nieuwsblad krant en  Het Nieuwsblad Magazine samen nemen, komt dit op een bereik van 26,9%. De  Newsbrand Het Nieuwsblad (Het Nieuwsblad krant + Het Nieuwsblad Magazine +  Nieuwsblad.be) behaalt op een gemiddelde week een bereik van maar liefst  39,7%
Marktleiderspositie voor de kranten De Standaard en Het Nieuwsblad  samen
De kaderledenstudie geeft aan dat De Standaard op een gemiddelde dag  gelezen wordt door 29.500 hogere kaderleden en bedrijfsleiders (23,1% op  Nederlandstaligen). Dat is alvast een mooie score in vergelijking met De Morgen  die een bereik haalt van 19.500 kaderleden (15%). Het Nieuwsblad behaalt ook een  voortreffelijk resultaat met een bereik van 24.700 kaderleden (19,8% op  Nederlandstaligen) en doet hiermee beter dan Het Laatste Nieuws op deze unieke  doelgroep. De 2 sterke krantentitels samen, De Standaard en het Nieuwsblad  bevestigen hiermee hun marktleiderspositie bij de Nederlandstalige kaderleden  (39,1%).
Ook De Standaard Online en Nieuwsblad.be behalen een ijzersterk  resultaat
Naast de sterke krantentitels, hebben de nieuwssites De Standaard  Online en Nieuwsblad.be ook topscores behaald. De Standaard Online en  Nieuwsblad.be behalen samen een bereik van 45.400 Nederlandstalige kaderleden  (39,7%). De nieuwssites van De Morgen, Het Laatste Nieuws en 7sur7 halen een  bereik van 31.500 bij de Nederlandstaligen (27,6%). De Tijd.be bereikt 38,1% op  de doelgroep Nederlandstalige kaderleden (gebaseerd op cijfers op  weekniveau)
De Standaard Magazine en Het Nieuwsblad Magazine zijn  marktleider
De Standaard Magazine en Het Nieuwsblad Magazine behalen  topscores bij de Nederlandstalige kaderleden doelgroep. De Standaard Magazine  steekt er met een bereik van 26,7% met kop en schouders bovenuit. De Morgen  Magazine behaalt een score van 17,9%. Sabato Noord + Zuid bereikt bij de  Nederlandstaligen 16% en blijft hiermee ook achter op Het Nieuwsblad Magazine  dat 17,5% van de kaderleden bereikt. 
"We zijn verheugd met deze sterke  Corelio cijfers uit de kaderledenstudie. Een bereik van meer dan 1 op 2  Belgische kaderleden dankzij de Corelio Newsbrands is een topresultaat. Zowel  bij de papieren krant als bij de nieuwssites en de krantenmagazines nemen we een  leiderspositie in. Voor ons is dat het bewijs dat we elke dag opnieuw  kwaliteitscontent brengen. Bovendien bevestigt de kaderledenstudie ook het  succes van de Newsbrands: met unieke mixen van nationale kranten, nieuwssites en  magazines verhogen we duidelijk de ROI voor de adverteerder." verklaart Hans De  Rore, corporate director advertising Corelio.
 
Geen opmerkingen:
Een reactie posten