Een bedrijf, merk of organisatie heeft veel te vertellen. Aan  het personeel over ontwikkelingen in het bedrijf, aan (potentiĆ«le) klanten over  productvernieuwingen bijvoorbeeld, of als organisatie over het succes van een  recent project. Een magazine is het uitgesproken medium om dat op een voor de  doelgroep aangename manier te doen. De informatie die je brengt is zo relevant  mogelijk voor die doelgroep en hoeft niet exact of alleen te gaan over wat het  bedrijf wil vertellen. Want hoe ‘commerciĆ«ler’ de inhoud, hoe minder  geloofwaardig de boodschap zal overkomen.
Een goed gemaakt magazine draagt bij aan het imago van de  opdrachtgever. Door de keuze van de onderwerpen en de manier waarop ze gebracht  worden, krijg je een gevoel bij merk, organisatie of bedrijf. Zo bouwt het blad  mee aan het imago en prestige. Een customer magazine zorgt dan voor preferentie:  iemand voelt zich dankzij het blad meer verbonden met het bedrijf waar hij  werkt, merk X zal door het eigen magazine verkozen worden boven merk Y en iemand  zal doneren voor de organisatie die er in slaagt het meest professionele en  betrouwbare imago te etaleren.
Voor veel merken is het te duur om via massamedia op  regelmatige wijze te communiceren met zijn doelgroep. Een magazine dat periodiek  verschijnt, bouwt een sterkere band op met de lezer. Deze kan leiden tot een  grotere merkentrouw.
Een customer magazine is vooral een direct marketing medium. De  doelgroep is duidelijk afgelijnd, de inhoud zo relevant mogelijk gemaakt, wat  leidt tot meer betrokkenheid. Lezers van een customer magazine staan daarom meer  open voor interactie. Dat kan gaan over het bezoeken van een website, het  uitknippen van een kortingbon, tot het uitvoeren van een (online) aankoop.
Via een magazine kunnen slapende klanten gereactiveerd worden  en nieuwe aangetrokken.
 
Geen opmerkingen:
Een reactie posten